Aktualności konopne

Dowiedz się więcej o produktach konopnych z naszego asortymentu

Bezsenność – przyczyny, leczenie, zapobieganie

5 października 2020

Bezsenność uchodzi obecnie za chorobę cywilizacyjną. Przyczyny bezsenności to najczęściej przewlekły stres, natłok myśli, nieprzestrzeganie higieny snu, różnorodne bóle, stany zapalne, nadużywanie leków czy używek. 

Przyczyny bezsenność można podzielić na 3 rodzaje. Poznaj 3 przyczyny bezsenności:

  • Psychiczne.
  • Fizyczne.
  • Zewnętrzne. 

Ad. 1. Bezsenność a psychika.

Szacuje się, że zdecydowana większość osób zmagających się z bezsennością, narzeka jednocześnie na brak czasu, natłok obowiązków czy dużą ilość stresu. Rzeczywiście tempo życia we współczesnym świecie jest zatrważająco szybkie. Coraz więcej młodych osób cierpi na nadciśnienie tętnicze, depresje czy nerwice. Młodzi ludzie coraz częściej lądują w szpitalu po wylewie czy zawale, a to wszystko przez niewłaściwy tryb życia. Analizując problemy współczesnych ludzie, naukowcy dochodzą do banalnych wręcz wniosków. Powinniśmy więcej spać i mnie się denerwować. Proste? Teoretycznie tak, ale w praktyce stres towarzyszy większości osób przez cały dzień. Natłok myśl i nerwów sprawia, że po ciężkim dniu wcale nie łatwo jest zasnąć. Kiedy śpimy zbyt krótko, organizm nie regeneruje się odpowiednio, a to sprawia, że jesteśmy jeszcze bardziej narażeni na stres i czynniki zewnętrzne. Niestety wiele osób, które nie radzą sobie ze stresem, sięgają po używki. Alkohol czy papierosy tylko na pozór pomagają się odstresować czy zapomnieć. W rzeczywistości szkodzą zdrowiu i pogarszają kondycję organizmu, a przez to potęgują występowanie wielu groźnych chorób. Kluczem do sukcesu jest zatem ukojenie nerwów, wyciszenie i pozwolenie organizmowi na regenerację. Wsparciem w wyciszeniu po ciężkim dniu może być waporyzacja suszu CBD, herbata na uspokojenie lub olejek CBD o stężeniu minimum 5%. 

Ad. 2. Bezsenność a ból.

Kiedy jest Ci dobrze, miło i przyjemnie, zasypianie nie stanowi problemu. Jeżeli jednak zmagasz się z bólem bądź innymi fizycznymi dolegliwościami jak zgaga czy swędzenie skóry, zaśnięcie może stanowić niemały problem. Prawidłowe przygotowanie do snu powinno być przygotowaniem sobie komfortu do regeneracji. Niestety nie zawsze można w mgnieniu oka pozbyć się czynników przeszkadzających, do których należy ból. Badania pokazują, że prawie 80% bólu, z którym zmaga się człowiek, ma wspólną przyczynę, którą jest stan zapalny. 

To właśnie stany zapalne sprawiają, że bolą mięśnie, stawy, kończyny, a nawet zęby czy brzuch. Przyczyn stanów zapalnych jest wiele, ale wśród nich są m.in. nerwica, a więc wracamy do punktu pierwszego – „bezsenność a psychika”. Zwalczając lub niwelując stany zapalne organizmu możemy pozbyć się także bólu, co sprawi, że zasypianie stanie się prostsze i łatwiejsze, a sen nie będzie przerywany, dzięki czemu rano obudzisz się wypoczęty, wyspany i pełen energii. Nie od dziś wiadomo, że jednym z głównych powodów sięgania po olejki CBD są stany zapalne organizmu. Osoby stosujące olejek na stany zapalne zgłaszają równolegle, że zdecydowanie zmniejszył się ich poziom bólu i poprawiła jakość snu. Oczywiście ważny jest dobór odpowiedniego olejki, bo przy silnych stanach zapalnych najczęściej wybierane jest stężenie minimum 10%. 

Ad. 3. Bezsenność a czynniki zewnętrzne. 

Problemy z zasypianiem niekoniecznie muszą wiązać się z bólami czy nerwicą. Idąc spać należy pamiętać o kilku prostych zasadach, które określane są mianem higieny snu. Przede wszystkim lekarze i specjaliści w dziedzinie snu przestrzegają, aby łóżko traktować wyłącznie jako miejsce do spania. To pozwoli nauczyć Twój organizm, że kładąc się do łóżka, idziesz po prostu spać. Jeżeli jednak należysz do osób, które w łóżku potrafią jeść posiłki, oglądać filmy czy nawet pracować to popełniasz duży błąd! Na godzinę przed pójściem spać zaleca się unikać światła niebieskiego, a także przewietrzyć pomieszczenie i zadbać o odpowiednią temperaturę, aby ta nie była zbyt wysoka. Dobrym sposobem na poprawę jakości snu jest także regularne chodzenie spać. Jeżeli wyrobisz sobie nawyk, aby każdego dnia iść spać i budzić się o podobnej porze, Twój organizm wejdzie w naturalny rytm dobowy, co zdecydowanie ułatwi zasypianie. Jeżeli chcesz zadbać o zdrowy sen to weź pod uwagę jak świetne korzyści przynosi aktywność fizyczna. Poruszaj się w ciągu dnia, a wieczorem po prostu padniesz ze zmęczenia. Nie zapominaj także o odpowiedniej suplementacji i nawadnianiu. 

Bezsenność – jak leczyć?

Leczenie bezsenności najczęściej kończy się przepisaniem przez lekarza środków nasennych, które na jedno pomogą, a na co innego zaszkodzą, jak to leki. Dlatego walkę z bezsennością należy zacząć od zdiagnozowania jej przyczyn i nauczenia się zasad higieny snu. Kiedy już wiemy, co jest przyczyną problemów z zasypianiem czy jakością snu, dopiero wtedy można dobrać odpowiedni preparat, który powinien przede wszystkim zwalczać przyczynę, a nie wyłącznie objawy. Zacznij więc od przestrzegania higieny snu.

Higiena snu – 7 prostych sposobów na lepszy sen.

  1. Ogranicz czas spędzony w łóżku. Używaj go wyłącznie do snu, a nie pracy, jedzenia czy oglądania filmów.
  2. Zjedz kolację maksymalnie 2 godziny przed snem. Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być lekkostrawny. 
  3. Ustal stałe godziny pójścia spać i wstawania.
  4. Często zmieniaj pościel i prześcieradło.
  5. Wywietrz pomieszczenie przed snem i zadbaj o odpowiednią temperaturę w przedziale 18-22 stopnie Celsjusza.
  6. Zadbaj o aktywność fizyczną w ciągu dnia.
  7. Unikaj korzystania z urządzeń elektronicznych minimum godzinę przed snem.

Te 7 prawidłowego snu może odmienić Twoje życie, a przynajmniej być pierwszym krokiem do poprawy jakości snu, więc w konsekwencji ogólnego stanu zdrowia. Jeżeli po zastosowaniu zasad higieny snu Twoje problemy nie miną, poszukaj kolejnych przyczyn. Być może tak jak większość ludzi nie śpisz, bo zbyt dużo się martwisz, denerwujesz i stresujesz wszystkim, co Cię otacza. Czasem nawet nieświadomie. 

Olejek CBD wspomaga leczenie bezsenności

Bezsenność – zapobieganie.

Z Twoim snem jest wszystko ok? Kładziesz się i niemal natychmiast zasypiasz, a rano budzisz się wypoczęty? To świetnie, ale mimo wszystko oceń swoją higienę snu! Spraw, aby jakość Twojego snu była jeszcze lepsza, zanim zaczniesz borykać się z jakimikolwiek problemami. 

Bezsenność a CBD.

Czy CBD pomaga na bezsenność? Jak CBD wpływa na sen? Czy olejek CBD ułatwia zasypianie? TAK, ale nie zawsze! Wiele zależy od Ciebie, a konkretnie od tego jaki olejek wybierzesz. Pełne spektrum kannabinoidów pozwoli Twojemu organizmowi na wyciszenie, ukojenie nerwów, zmniejszenie stanów zapalnych, a w konsekwencji lepszą jakość snu. Zdajesz sobie sprawę na jak wiele aspektów życia wpływa sen, dlatego nie oszczędzaj wybierając olejek CBD, bo tylko ten o wysokiej jakości rzeczywiście wspomoże Twoje problemy. 

Badania potwierdzają, że CBD jest jedną z najlepszych metod walki z bezsennością. W tym celu najwięcej osób sięga po olejek o stężeniu 10% i stosuje go 3 razy dziennie, zażywając największą dawkę tuż przed snem. Jeżeli nie wiesz jaki olejek wybrać to przeczytaj poradnik dla początkujących: https://ambasada-konopi.pl/olejek-cbd-informacje-dla-poczatkujacych/