Aktualności konopne

Dowiedz się więcej o produktach konopnych z naszego asortymentu

Stres zabija. Dowiedz się jak ukoić nerwy przy pomocy CBD.

28 października 2020

STRES JEST PRZYCZYNĄ WIELU CHORÓB CYWILIZACYJNYCH! Nie pozwól, by wyniszczał Cię i negatywnie wpływał na Twoje zdrowie. W trudnych czasach szczególnie rekomendujemy przestrzeganie kilku nawyków, które pozwolą zadbać o swoje ciało i duszę:


1. Zbilansowana dieta.

Jesteś tym, co jesz. Jelita nazywane są przez specjalistów drugim mózgiem. Styl odżywiania ma bezpośredni wpływ na samopoczucie, wygląd skóry czy odporność. Dieta powinna być zróżnicowana, szczególnie bogata w warzywa. Istotne jest dostarczanie dla organizmu zdrowego białka, błonnika czy kwasów tłuszczowych omega-3, omega-6 czy omega-9.


2. Nawadnianie organizmu.

Ludzkie ciało składa się z wody w aż około 70%. Zwyczajowo mówi się, że na każdy kilogram masy ciała powinno się wypijać 30ml wody, a więc człowiek ważący 70kg. powinien wypić około 2,1 litra wody w ciągu dnia. Jej spożywanie hamuje apetyt i poprawia metabolizm. Woda odpowiedzialna jest także za termoregulację, dystrybucję tlenu w ciele, redukcję bólu głowy czy nawilżenie skóry.


3. Sen, odpoczynek i regeneracja.

Skąd czerpać energię do funkcjonowania? Jej naturalnym dawcą jest sen. Jego niedobór zmusza ludzi do sięgania po kawę, energetyki czy cukier, które mają dodać energii i pobudzić. W praktyce pobudzają tylko na chwile, by później zmęczenie wróciło ze zdwojoną siłą. Zapotrzebowanie na sen jest kwestią bardzo indywidualną, choć zwykło się mówić, że minimalna długość snu powinna wynosić 7 godzin. Ludzie często znajdują czas na kolejne obowiązki czy przyjemności właśnie kosztem snu, co powoduje, że kolejnego dnia są mniej efektywni i miewają problemy z koncentracją.


4. Aktywność fizyczna.

W zdrowym ciele… zdrowy duch – zwykło się mawiać wśród ludzi. To jednak nie tylko powiedzenie, ale poparty badaniami i licznymi przykładami fakt. Uprawianie sportu ma wręcz zbawienny wpływ na zdrowie, zarówno fizyczne, jak również psychiczne. Jednym z łatwiejszych metod dbania o „formę” jest zasada 10 tysięcy kroków. Codzienny ruch dobrze wpływa na pracę serca, a także jest zalecany przez psychologów.


5. Spokój wewnętrzny i mindfulness.

Łatwo powiedzieć, ciężej zastosować. Niemniej istnieje wiele metod, które połączone ze sobą pozwalają na zachowanie większego spokoju wewnętrznego. Jedną z nich są ćwiczenia oddychania. Poświecenie kilku minut na uspokojenie oddechu może kojąco wpłynąć na ogólne samopoczucie. Coraz popularniejsza staje się także joga. Warto poszukać odpowiednich dla siebie metod wyładowania emocji. Czasami wystarczy zapisanie na kartce tego, co aktualnie czujemy, by złość przelać z organizmu na papier i nieco oczyścić swój umysł.

6. Olejek CBD i produkty z konopi.

Ah gdyby tak istniał cudowny eliksir dobry na wszystko. Może kiedyś ktoś taki stworzy, ale póki co mamy olejek CBD. To prawdziwe dobrodziejstwo naszych czasów. Dzięki kannabinoidom dużo prościej jest zachować równowagę hormonalną, zregenerować się po ćwiczeniach, zmniejszyć stany zapalne, ukoić stres, poprawić jakość snu, a przez to osiągnąć spokój wewnętrzny. Więcej o wpływie CBD na organizm przeczytasz tu: https://ambasada-konopi.pl/co-to-jest-cbd/

Pamiętaj. Twój stres i nerwy niszczą przede wszystkim Ciebie, Twoje ciało i psychikę. Nie pozwól, by odbierał Ci zdrowie i radość z życia.